lauantai 22. lokakuuta 2016

Kehitymistä kuvaajana?

Moikka ♥ . Kun sain ensimmäisen (ja nykyisen) järjestelmä kamerani, olin sitä mieltä ettei sillä voi saada huonoja kuvia. No, nyt muutama vuosi ja monta tuhatta valokuvaa jälkeen päin olen erimieltä. Saadessani kamerani räpsin vain kuvia, en ajatellut yhtään taustaa, tarkennuksia, kuvan kohteisen asettelua... Saatikka minkään näköistä muokkausta. Nykyisin olen tietystikin panostanutkin paljon parempaan objektiiviin, mikä kyllä auttaa hyvien kuvien saamisessa, mutta silti. Olen viimeisen vuoden aikana esimerkiksi ottanut kuvat tuttavastamme ja hänen vauvastaan, kylämme kesäteatterin viralliset kuvat sekä ollut myös tätini häissä kameran kanssa roikkumassa pyynnöstä. Erityisen ylpeä olen ollut ottamistani syyskuvista, joiden ottaminen ja muokkaaminen onnistui mielestäni aika hyvin ja kuvista tuli oikein kivan näköisiä. Tietysti parantamisen varaa on ja paljon, aina katselee niiden oikeiden ammattikuvaajien ottamia valokuvia ja haaveilee siitä, että joku päivä itsekin osaa ottaa sellaisia kuvia. Mitä mieltä te olette, olenko minä kehittynyt valokuvaajana?

Vasemmalla puolella on kuva jonka olen ottanut blogin alkuaikoina, oikealla taas kuva jonka olen ottanut tänä syksynä.

6 kommenttia:

  1. Todellakin olet kehittynyt. Sekä asettelussa, että muutenkin. Pakko sanoa taas, että ihana koira Sinulla on. Niin viisaan ja uljaan näköinen.

    VastaaPoista
  2. Onhan noissa paljonkin eroa! Upeaa!

    VastaaPoista
  3. Eroa on toki, mutta ei tuo huonoimmasta päästä tuo vanha kuva ole! Muistelen vaan mitä mun kansioista löytyy vuodelta 2014... ;DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ei tuo kyllä sieltä aivan huonoimmasta päästä ole, paljon huonompia löytyy miultakin! :D Tuo nyt vaan oli aika lähellä tuota tänä syksynä otettua, sillä molemmissa Siiri istuu, joten päätin ottaa sen tähän esimerkiksi :D

      Poista

Kiitos kun luit postauksen! Toivottavasti kommentoit mielipiteesi postauksesta!

YLEISTÄ
♥ Siiri, suomenpystykorva/lapinporokoira/labradorinnoutaja, s. 29.1.2012
♥Minä (Vilma Kotro), s. 6.6.2001
♥Kamerani, Canon EOS 600D

Huomioithan, että kommentti tulee näkyviin vasta kun olen hyväksynyt sen!